Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε

Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα για σωστή προώθηση ιστοσελίδων ή αλλιώς για βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης είναι η έρευνα για λέξεις κλειδιά.

Τι σημαίνει όμως “έρευνα για λέξεις κλειδιά;” Με απλά λόγια είναι η εκτίμηση του τι θα μπορούσαν να αναζητήσουν οι χρήστες για να βρουν την ιστοσελίδα σας, με άλλα λόγια ποιες λέξεις κλειδιά προσδιορίζουν καλύτερα το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε τα βασικά για το πώς να κάνετε έρευνα για λέξεις κλειδιά, θα δείτε επίσης μερικά δωρεάν εργαλεία έρευνας για λέξεις κλειδιά, ώστε να μπορείτε να αρχίσετε το δικό σας πλάνο επάνω στην προώθηση ιστοσελίδων.

Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε – Keywords Seo

Ξεκινώντας την έρευνα για τις λέξεις κλειδιά.

Η πρώτη ενέργεια που πρέπει να κάνετε είναι απλά να σκεφτείτε, να σκεφτείτε και να ξανά σκεφτείτε. Ρωτήστε τον εαυτό σας μερικές βασικές ερωτήσεις για να επιλέξετε τις λέξεις κλειδιά που θα μπορούσαν να φέρουν την πολυπόθητη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, όπως:

Τι αφορά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και τι συναφείς λέξεις κλειδιά μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να προσελκύσετε επισκεψιμότητα;

Με ποιες λέξεις κλειδιά θα κάνατε αναζήτηση σε μια μηχανή αναζήτησης για να εμφανίσει την ιστοσελίδα σας;

Με ποιες λέξεις κλειδιά πιστεύετε ότι άλλοι χρήστες θα αναζητούσαν αυτά που προσφέρει η ιστοσελίδα σας;

Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε – Keywords Brain

Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να κάνουν μια σχετικά μεγάλη λίστα με λέξεις κλειδιά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να βρουν τη δική τους ιστοσελίδα.

Αλλά το βασικό είναι να ρωτήσετε και άλλους ανθρώπους τις ίδιες ερωτήσεις και να καταγράψετε και τις δικές τους προτάσεις με λέξεις κλειδιά, αυτός ο τρόπος θα σας βοηθήσει να πάτε και πέρα από την φρασεολογία που μόνο εσείς και οι γνώστες του αντικειμένου σας γνωρίζουν.

Όταν κάνετε έρευνα, ο σκοπός σας είναι να ανακαλύψετε με τι λέξεις κλειδιά οι χρήστες αναφέρονται στην ιστοσελίδα σας, με λίγα λόγια να ταυτιστείτε με το target group των ανθρώπων που σας ενδιαφέρουν.

Μην περιορίζετε τις ιδέες σας, καταγράψτε ότι λέξεις κλειδιά ή φράσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας και πληκτρολογήστε τες σε ένα υπολογιστικό φύλλο για περεταίρω επεξεργασία.

Αυτή η αρχική λίστα είναι σίγουρο ότι θα είναι αρκετά μεγάλη αλλά μην ανησυχείτε θα εκκαθαριστεί πιο μετά.

Βρείτε λέξεις κλειδιά που χρήστες ήδη χρησιμοποιούν για την επιχείρησή σας.

Αν η ιστοσελίδα σας είναι ήδη ενεργή υπάρχει πιθανότητα να υπάρχουν σημαντικές λέξεις κλειδιά έτοιμες να αποκαλυφθούν.

Ένα καλό μέρος για να βρείτε λέξεις κλειδιά είναι η εσωτερική αναζήτηση της ιστοσελίδας σας. Προσφέροντας στους επισκέπτες σας ένα πλαίσιο αναζήτησης στην ιστοσελίδα σας είναι καλό για τους χρήστες σας που μπορούν να βρουν αυτό που ζητούν γρήγορα, αλλά και καλό για σας που μπορείτε να συλλέξετε γρήγορα, δεδομένα ερωτημάτων αναζήτησης.

Βλέποντας αυτά τα ερωτήματα κατά κύριο λόγο σας βοηθά να βελτιώσετε την χρηστικότητα της ιστοσελίδας σας (δεδομένου ότι μπορείτε να δείτε τι είναι αυτό που πιο συχνά οι χρήστες σας ζητούν να δουν, τι περιεχόμενο μπορεί να λείπει από την ιστοσελίδα σας και γενικότερα τι ελλείψεις μπορεί να υπάρχουν ). Επίσης μπορεί να αντλήσετε και υποψήφιες λέξεις κλειδιά ή χρήσιμες φράσεις που οι χρήστες που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας αναζητούν και να τις προσθέσετε στην λίστα σας.

Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε – Keywords Sem
Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε – Keywords Web Marketing

Μπορείτε επίσης να αντλήσετε πολύτιμα δεδομένα χρησιμοποιώντας το Google Search Console ( πρώην Google Webmaster Tools ).

Αυτή η δωρεάν υπηρεσία από το Google δίνει στους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων πλούτο πληροφοριών σχετικά με τις ιστοσελίδες τους ( ειδικά σε συνδυασμό με το Google Analytics οι πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε είναι ανεξάντλητες ).

Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η επιλογή “Analytics Αναζήτησης” στο μενού “Επισκεψιμότητα Αναζήτησης”. Στην παραπάνω επιλογή, μπορείτε να δείτε τις λέξεις κλειδιά για τις οποίες το Google σας εμφάνισε, την θέση που σας εμφάνισε, όπως και άλλες χρήσιμες πληροφορίες.

Να αναφέρουμε επίσης ότι το Google χρησιμοποιεί το Search Console για να σας ενημερώσει για τυχόν λάθη και κυρώσεις και είναι σίγουρο ότι θα χρειαστείτε αυτά τα διαγνωστικά εργαλεία για να διατηρήσετε την ιστοσελίδα σας σε καλή κατάσταση.

Ελέγξτε τα email επικοινωνίας με τους πελάτες σας για να βρείτε επιπλέον λέξεις κλειδιά από ερωτήματα, έγγραφα και λοιπές αναφορές στις υπηρεσίες ή στα προϊόντα σας.

Συζητήστε με τους ανθρώπους του τμήματος εξυπηρέτησης πελατών για να μάθετε τι ρωτάνε οι πελάτες σας (με δικά τους λόγια) για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας και καταγράψτε όποιες λέξεις κλειδιά ακούσετε.

Ελέγξτε επίσης, ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter για να διαβάσετε αναφορές και σχόλια των ακόλουθών σας και των φίλων σας που αφορούν ερωτήσεις ή αναφορές στις υπηρεσίες ή στα προϊόντα σας, είναι σίγουρο ότι και εκεί θα βρείτε παραλλαγές λέξεων κλειδιών.

Γενικότερα θα πρέπει να ερευνήσετε και να ελέγξετε όσο το δυνατόν περισσότερες πηγές για να ανακαλύψετε όλες τις πιθανές παραλλαγές λέξεων κλειδιών που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν.

Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε – Keywords Email Marketing

Βρείτε λέξεις κλειδιά με χρήση εργαλείων.

Επωφεληθείτε από διάφορα δωρεάν εργαλεία εύρεσης λέξεων κλειδιών για να βρείτε πρόσθετες λέξεις κλειδιά και προσθέστε τες στη λίστα σας.

Εκτός του πολύ καλού εργαλείου του Google υπάρχουν και πολλά ακόμη εργαλεία, άλλα δωρεάν και άλλα με πληρωμή.

Στα περισσότερα από αυτά τα εργαλεία ( όπως και στο εργαλείο του Google ) θα σας ζητηθεί να κάνετε εγγραφή, μην ανησυχείτε όμως η διαδικασία είναι πολύ εύκολη.

Θα σας προτείνουμε ακόμα ένα εργαλείο το οποίο έχει και δωρεάν πλάνο και πλάνο με πληρωμή ( σχετικά χαμηλής αξίας σε σχέση με άλλα πιο γνωστά εργαλεία ) το εργαλείο Kwfinder.

Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε – Keywords Email Marketing

Για να κάνετε εγγραφή ( register ) το μόνο που χρειάζεστε είναι το email σας και ένας κωδικός. Όταν ολοκληρώσετε την εγγραφή, θα βρεθείτε σε ένα εύκολο περιβάλλον στο οποίο το μόνο που χρειάζεστε να κάνετε είναι να πληκτρολογήσετε την λέξη κλειδί που σας ενδιαφέρει και να περιμένετε τα αποτελέσματα.

Ας αναλύσουμε τα δεδομένα.

Τα αποτελέσματα είναι σχετικά άμεσα και οι προτάσεις που προκύπτουν προέρχονται από πραγματικά δεδομένα αναζήτησης. Επίσης, θα μπορέσετε να δείτε και άλλες χρήσιμες πληροφορίες, όπως τον βαθμό δυσκολίας της λέξεως κλειδιού που έχετε αναζητήσει, τον μηνιαίο όγκο αναζητήσεων και τις ιστοσελίδες με την καλύτερη κατάταξη.

Αυτές οι μετρήσεις μας δείχνουν πόσο ανταγωνιστική και όχι μόνο μπορεί να είναι η λέξη κλειδί που επιλέξαμε.

Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε – Keywords Chart

ΠΡΟΣΟΧΗ

Θα σας παρακαλούσαμε να μην γίνετε άπληστοι με τον όγκο αναζητήσεων, είναι σίγουρα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, αλλά θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι δεν πρέπει να επηρεάσει υπερβολικά τις επιλογές σας, η επιλογή των εναλλακτικών λέξεων κλειδιών πρέπει πρώτα να αντανακλά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και όχι να τις επιλέξετε λόγω του μεγάλου όγκου αναζήτησης που μπορεί να έχουν.

Συλλέγουμε τις παραλλαγές των λέξεων κλειδιών που μας ενδιαφέρουν και κατά προτίμηση προσπαθούμε να ξεκινήσουμε με τις λέξεις κλειδιά που έχουν χαμηλή δυσκολία, αρά χαμηλότερο ανταγωνισμό, άρα θα είναι και πιο εύκολο να πετύχετε τον στόχο σας, προσθέτουμε και αυτές τις λέξεις κλειδιά στην συνεχώς αυξανόμενη λίστα μας.

Ορθός τρόπος χρήσης των δεδομένων αναζήτησης.

Ο όγκος αναζητήσεων όντως μπορεί να ρίξει “φως” στην έρευνα των κατάλληλων λέξεων κλειδιών και τον συνδυασμό αυτών που αναζητάτε, αποκαλύπτει τους συνδυασμούς που οι χρήστες πραγματικά χρησιμοποιούν για να ψάξουν στο διαδίκτυο και σας βοηθάει να δώσετε προτεραιότητα σε αυτές που πραγματικά θέλετε να χρησιμοποιήσετε.

Για παράδειγμα, μια ιστοσελίδα λιανική πώλησης μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιήσει την φράση κλειδί “κούκλες που μιλάνε” (1300 μηνιαίες αναζητήσεις) και όχι τη φράση κλειδί “μωρά κούκλες που μιλάνε” (600 μηνιαίες αναζητήσεις), επειδή η πρώτη φράση κλειδί έχει διπλάσιο όγκο αναζητήσεων.

Ωστόσο, θα πρέπει να καταλάβετε ότι δεν θα έχετε ελπίδες ( τουλάχιστον για αρχή ) για την λέξη κλειδί “κούκλες” (6300 μηνιαίες αναζητήσεις), ανεξάρτητα με το πόσο ελκυστική είναι η λέξη κλειδί “κούκλες” λόγω του μηνιαίου όγκου αναζητήσεων.

Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε – Keywords Seo Cloud

ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ

Μην μπείτε στον πειρασμό από τεράστιους αριθμούς όγκου αναζητήσεων στις λέξεις κλειδιά με μεγάλο εύρος. Με αρκετό χρόνο και μεγάλη προσπάθεια θα μπορούσατε κάποια στιγμή να κερδίσετε υψηλή θέση κατάταξης, αλλά η μάχη θα είναι μεγάλη και διαρκής και θα πρέπει να πολεμήσετε καθιερωμένες μάρκες, εταιρείες και αόριστους επισκέπτες που δεν έχουν σκοπό να αγοράσουν, παρά μόνο να κοιτάξουν.

Αποθηκεύστε και αυτές τις λέξεις κλειδιά στην λίστα σας. Θα μάθετε περισσότερα για το πώς να επιλέξετε τις καλύτερες λέξεις κλειδιά, αργότερα.

Στη συνέχεια μπορείτε να μάθετε πώς να εντοπίσετε τον πραγματικό ανταγωνισμό στην μάχη για την προώθηση της ιστοσελίδας σας.

Η γνώμη σας μετράει.

Έρευνα για λέξεις κλειδιά και πώς να τις επιλέξετε
4.8 (96.43%) 140 votes