Anchor text, ο κορυφαίος παράγοντας του SEO

Τι είναι το Anchor Text;

Είναι το κείμενο το οποίο περιγράφει το περιεχόμενο ενός συνδέσμου.

Θα το συναντήσετε σχεδόν παντού ως υπογραμμισμένο κείμενο χρώματος μπλε, αν και μπορεί παραλλαχτεί με διάφορες μορφές, ο βασικός κανόνας είναι να ξεχωρίζει.

Για να το κατανοήσετε καλύτερα ας δώσουμε ένα παράδειγμα:

Το https://www.aioweb.gr/proothisi-istoselidon είναι ένας σύνδεσμος που αν τον πατήσουμε θα μας οδηγήσει στη σελίδα “Προώθηση Ιστοσελίδων”.

Ωστόσο, το Προώθηση Ιστοσελίδων είναι ο ίδιος σύνδεσμος όπως παραπάνω (και οι δύο οδηγούν στον ίδιο προορισμό) με τη φράση “Προώθηση Ιστοσελίδων” ως anchor text.

Η μορφή του συνδέσμου σε HTML κώδικα είναι η εξής:

<a href=”https://www.aioweb.gr/proothisi-istoselidon/”>Προώθηση Ιστοσελίδων</a>

Anchor Text, Ο Κορυφαίος Παράγοντας Του Seo - Panda And Penguin

Έχει σημασία η χρήση του anchor text;

Η χρήση του θα έχει πάντα “σημασία”, αρκεί να έχουν σημασία και τα backlinks. Πριν από την ενημέρωση του Penguin το 2012, ήταν ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να κατανοήσει και να κατατάξει η Google οποιαδήποτε ιστοσελίδα.

Τώρα, είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους με τον οποίο η Google μπορεί να τιμωρήσει τις ανεπιθύμητες ιστοσελίδες και την υπερβολική βελτιστοποίηση.

Τότε θα ρωτήσετε “Μήπως δεν έχει νόημα πλέον η χρήση του;”

Εμείς θα απαντήσουμε “Το τελείως αντίθετο, είναι ακόμα ποιο δυνατό από πριν, αρκεί να το χρησιμοποιείτε με τον βέλτιστο τρόπο που θα σας αναφέρουμε στην συνέχεια αυτού του άρθρου”.

Η ιστορία πίσω από το anchor text.

Το anchor text πριν την ενημέρωση Penguin.

Πριν από την πρώτη ενημέρωση του Penguin, θα μπορούσατε να πληρώσετε εκατοντάδες ευρώ, αγοράζοντας backlinks βελτιστοποιημένα ως και 100%, η Google θα σας έδινε υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα των αναζητήσεων για την λέξη κλειδί σας.

Ήταν σαν να κλέβεις καραμέλες από ένα μωρό, γι’ αυτό η Google έπρεπε να πάρει την απόφαση να κάνει μια μεγάλη αλλαγή.

Αυτή η αλλαγή ήταν η ενημέρωση του Penguin.

Το anchor text μετά την ενημέρωση του Penguin.

Η πρώτη ενημέρωση του Penguin το 2012 άλλαξε τελείως το παιχνίδι του link building για πάντα.

Το Penguin στόχευσε οποιονδήποτε ιστοσελίδα έκανε χρήση χαμηλής ποιότητας συνδέσμων, αυτόματων ή μη αυτόματων και γενικότερα ανεπιθύμητων συνδέσμων με στόχο να “κοροϊδέψει” τις μηχανές αναζήτησης.

Πώς όμως ήταν δυνατό να καθοριστεί εάν μια ιστοσελίδα κάνει χρήση τεχνητών ή ανεπιθύμητών συνδέσμων για να πετύχει υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης;

Η απάντηση είναι απλή, anchor text.

“Πως όμως;” θα ρωτήσετε.

Μια ιστοσελίδα δεν μπορεί να έχει 100% των backlinks της, με anchor text π.χ. “δωρεάν προώθηση ιστοσελίδων”, δεν είναι ούτε λογικό, ούτε φυσικό.

Anchor Text, Ο Κορυφαίος Παράγοντας Του Seo - Penguin With Saw

Θα πρέπει να καταλάβετε πώς το Penguin κάνει ανάλυση και πώς καθορίζει εάν μια ιστοσελίδα πρέπει να τιμωρηθεί ή όχι.

Δεν είναι περίπλοκο, αλλά είναι ΚΡΙΣΙΜΟ να το καταλάβετε, έτσι ώστε η ιστοσελίδα σας να μην τιμωρηθεί.

Ας εξετάσουμε ακριβώς πως λειτουργεί το Penguin:

Δημιουργείτε ένα backlink.

Η Google καταγράφει το backlink.

Η Google προσθέτει το νέο backlink στη βάση δεδομένων της, για την ιστοσελίδα σας, γνωστό και ως προφίλ συνδέσμων.

Τα βήματα 1 έως 3 επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά εωσότου η Google δημιουργήσει το προφίλ συνδέσμων σας.

Σε αυτό το σημείο γίνετε ο πραγματικός έλεγχος.

Ο αλγόριθμος αναλύει το προφίλ των συνδέσμων σας και το συγκρίνει με τις λέξεις κλειδιά τις ιστοσελίδας σας.

Εάν το περιεχόμενό σας στη σελίδα είναι βελτιστοποιημένο για τη φράση κλειδί π.χ. “δωρεάν προώθηση ιστοσελίδων” και το 100% των anchor σας είναι “δωρεάν προώθηση ιστοσελίδων”, τότε “συγχαρητήρια” μόλις λάβατε την πρώτη σας ποινή.

Αυτό συμβαίνει επειδή πλέον είναι πολύ εύκολο για τον αλγόριθμο της Google να διαπιστώσει ότι:

Προσπαθείτε να πετύχετε υψηλή κατάταξη για τη φράση κλειδί “δωρεάν προώθηση ιστοσελίδων”..

“Χτίζετε” με τεχνητό τρόπο συνδέσμους (backlinks).

Ακριβής αντιστοίχιση anchor text + πλούσια βελτιστοποίηση σε λέξεις κλειδιά = Ποινή Penguin

Πώς μπορείτε λοιπόν να αποφύγετε την ποινή;

Πρέπει να καταλάβετε ΠΩΣ, ΠΟΥ και ΠΟΤΕ μπορείτε να χρησιμοποιείτε anchor text πλούσια σε λέξεις κλειδιά.

10 διαφορετικοί τύποι anchor text.

Για να δημιουργήσετε ένα “φυσικό” προφίλ συνδέσμων, πρέπει να κατανοήσετε όλους τους διαφορετικούς τύπους anchor text.

Επώνυμα anchor text (Branded Anchors)

Τα επώνυμα anchor είναι οποιαδήποτε anchor χρησιμοποιούν το εμπορικό σας σήμα ή την επωνυμία σας.

Για παράδειγμα: “Επιλέξτε την AiO Web για την προώθηση της ιστοσελίδας σας.”

Τα επώνυμα anchor text (branded anchor text) αποτελούν τον ασφαλέστερο τύπο anchor, αν έχετε ένα domain name με την ίδια επωνυμία.

Προσοχή όμως αν έχετε domain name με λέξη κλειδί, δεν είναι πολύ ασφαλές και θέλει προσοχή η χρήση του, θα το αναλύσουμε παρακάτω στο άρθρο αυτό.

Γενικά anchor text (Generic Anchors)

Τα γενικά anchor είναι συνήθως παροτρύνσεις για ενέργειες (call to action) όπως:

  • “Κάντε κλικ ΕΔΩ”
  • “Πήγαινε εδώ”
  • “Δείτε αυτή την ιστοσελίδα”

Για παράδειγμα: “Διαβάστε εδώ αν ψάχνετε για πληροφορίες SEO.” Το ” Διαβάστε εδώ” είναι το γενικό anchor text.

Γυμνά anchor text (Naked Anchors)

Κάθε σύνδεσμος που χρησιμοποιεί μια διεύθυνση URL θεωρείται “γυμνό” anchor.

Παραδείγματα:

  • https://www.aioweb.gr/
  • https://www.aioweb.gr
  • www.aioweb.gr/
  • www.aioweb.gr
  • aioweb.gr/
  • aioweb.gr
Anchor Text, Ο Κορυφαίος Παράγοντας Του Seo - World Cloud

Άδεια anchor text (Empty Anchors)

Αυτό είναι ένα μικρό “κόλπο” που “πιάστηκαν” να χρησιμοποιούν μεγάλες και επώνυμες εταιρείες.

Αν το σκεφτούμε καλύτερα είτε σκόπιμα, είτε όχι, είναι καλή ιδέα.

Εάν κάνετε κάποια ανάλυση των anchor text σε ιστοσελίδες μεγάλων και επωνύμων εταιρειών θα ανακαλύψετε “notext” anchor, και πραγματικά είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε το προφίλ των συνδέσμων σας πιο φυσικό, με απλά λόγια να το διαφοροποιήσετε.

Ο ευκολότερος τρόπος για να φτιάξετε anchor χωρίς text (ναι ξέρουμε ακούγετε περίεργο) είναι μέσω των εικόνων σας, απλός “ξεχάστε” να συμπεριλάβετε χαρακτηριστικό “ALT” σε κάποιες εικόνες.

Anchor text σε εικόνες (Image Anchors)

Είναι σίγουρο ότι σε κάθε άρθρο που γράφετε, συμπεριλαμβάνετε κάποιες εικόνες για να το κάνετε αισθητικά πιο ελκυστικό και ποιο εύκολο στη ανάγνωση, καλά κάνετε, είναι ο καλύτερος τρόπος να διαφοροποιήσετε το προφίλ των συνδέσμων σας.

Η Google χρησιμοποιεί το χαρακτηριστικό “ALT” ως anchor text σε μια εικόνα, αν το αφήσετε αυτό κενό, θα έχετε ένα “noText” anchor (ναι ξέρουμε ακούγετε περίεργο) όπως προαναφέραμε.

Επώνυμα anchor text (Branded Anchors) + Λέξεις κλειδιά (Keywords)

Άλλος ένας πολύ καλός τρόπος για να παραμείνετε “ασφαλείς” και να δημιουργήσετε ένα διαφορετικό και ποιο φυσικό προφίλ συνδέσμων.

Για παράδειγμα: Χρησιμοποιούμε το “Aio Web” ως εμπορικό σήμα και τη λέξη κλειδί “κατασκευή ιστοσελίδων”.

Το anchor σας θα μοιάζει με αυτό:

  • “Κατασκευή ιστοσελίδων από την AiO Web”
  • “AiO Web Κατασκευή ιστοσελίδων με προτερήματα”

Συνδυάζετε απλώς τη λέξη κλειδί σας με το εμπορικό σήμα σας.

Σημασιολογικά Anchor text (LSI Anchors)

Το “LSI” είναι ακρωνύμιο για το “Latent Semantic Indexing”.

Στην πραγματικότητα σημαίνει παραλλαγές της κύριας λέξης κλειδιού σας.

Έτσι, εάν στοχεύετε στη λέξη κλειδί “Προώθηση ιστοσελίδων”, τότε μερικές λέξεις κλειδιά LSI είναι:

  • “Πως να προωθήσω μια ιστοσελίδα”
  • “Προώθηση ιστοσελίδας”
  • “Δωρεάν προώθηση ιστοσελίδων”
  • “Βοήθεια για την προώθηση της ιστοσελίδας μου”

Η εύρεση λέξεων κλειδιών LSI είναι εξαιρετικά εύκολη.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις προτεινόμενες επιλογές της Google στη γραμμή αναζήτησης, “Αναζητήσεις σχετικές με ___” στο κάτω μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Σχετικές αναζητήσεις:

Anchor Text, Ο Κορυφαίος Παράγοντας Του Seo - Αναζητήσεις Σχετικές Με

Είτε, τις προτάσεις της Google κατά την ώρα που πληκτρολογείτε τους όρους αναζήτησης σας.

Προτεινόμενες επιλογές Google:

Anchor Text, Ο Κορυφαίος Παράγοντας Του Seo - Αναζητήσεις Κατά Την Πληκτρολόγηση

Είτε, τo πολύ καλό εργαλείο της Google, το Google AdWords.

Google AdWords:

Anchor Text, Ο Κορυφαίος Παράγοντας Του Seo - Google Adwords Εργαλείο

Anchor text μερικής αντιστοίχισης (Partial Match Anchors)

Τα anchor μερικής αντιστοίχισης είναι πολύ παρόμοια με τα LSI. Η μεγάλη διαφορά τους είναι ότι δημιουργείτε τις παραλλαγές μόνοι σας, αντί τις χρήσης εργαλείων όπως αυτά που αναφέραμε παραπάνω.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα για τη λέξη κλειδί “Προώθηση ιστοσελίδων”:

  • “μάθετε πως να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας”
  • “Οδηγός προώθησης ιστοσελίδων”
  • “διαβάστε εδώ το άρθρο προώθησης ιστοσελίδων”

Χρησιμοποιήστε anchor text μερικής αντιστοίχισης αρκετά συχνά επειδή είναι ένας πολύ ευέλικτος και φυσικός τρόπος σύνδεσης μεταξύ ιστοσελίδων.

Anchor text προτάσεων (Long Anchors)

Τα anchor προτάσεων είναι πραγματικά μια επέκταση των anchor text μερικής αντιστοίχισης εκτός από το ότι είναι λίγο μακρύτερα.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα με το “Προώθηση ιστοσελίδων”:

  • “κάντε προώθηση ιστοσελίδων για υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης “
  • “πετύχαμε υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης με σωστή προώθηση ιστοσελίδων”

Anchor text ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors)

Τα anchor ακριβούς αντιστοίχισης είναι ο βασιλιάς όλων των anchor text.

Έχουν τη δύναμη να αυξήσουν την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης, αλλά έχουν και τη δύναμη να σας δώσουν ποινή.

Τα anchor ακριβούς αντιστοίχισης είναι η ακριβής αντιστοίχιση οποιασδήποτε λέξης κλειδιού με τον σύνδεσμο προορισμού.

Για Παράδειγμα: αν “Προώθηση ιστοσελίδων” είναι η λέξη κλειδί, τότε το anchor ακριβούς αντιστοίχισης θα ήταν “Προώθηση ιστοσελίδων” δηλαδή <a href=”https://www.aioweb.gr/προώθηση-ιστοσελίδων/”>Προώθηση ιστοσελίδων</a>

Σχετικότητα χωρίς anchor text ακριβούς αντιστοίχισης.

Δεδομένου ότι δεν θα χρησιμοποιήσετε πολλά anchor με λέξεις κλειδιά, θα χρειαστείτε έναν τρόπο να δημιουργήσετε σχετικότητα για τους συνδέσμους σας.

Να Θυμάστε:

Η σχετικότητα είναι βασιλιάς στο link building.

Για να αποκτήσετε σχετικότητα, τοποθετήστε τη λέξη κλειδί σας, κάπου γύρω από το κείμενο του anchor text σας.

Είναι καλύτερο να τοποθετήσετε τη λέξη κλειδί σας, όσο το δυνατόν πιο κοντά στο anchor σας, δεν είναι αναγκαστικό αλλά είναι ιδανικό.

Πάντα να θυμάστε ότι όπως και να προχωρήσετε η διαδικασία πρέπει να γίνετε με φυσικό τρόπο και όχι βεβιασμένα.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

Παράδειγμα # 1: Γενικό anchor (Generic Anchor)

Λέξη κλειδί: “προώθηση ιστοσελίδων”.
Anchor text: “δείτε εδώ”.

“Αν ψάχνετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδων δείτε εδώ.”

Παράδειγμα # 2: Επώνυμο anchor (Branded Anchor)

Λέξη κλειδί: “προώθηση ιστοσελίδων”
Anchor text: “AiO Web”

“H προώθηση ιστοσελίδων είναι μια σύνθετη και αρκετά δύσκολη εργασία η οποία χρειάζεται χρόνο για να αποδώσει σε μέγιστο βαθμό τα αναμενόμενα, διαβάστε περισσότερα σε αυτό το άρθρο από την AiO Web”.

Παράδειγμα # 3: Γυμνό anchor (Naked Anchor)

Λέξη κλειδί: “προώθηση ιστοσελίδων”
Anchor text: “https://www.aioweb.gr/proothisi-istoselidon/”

“Για περισσότερες πληροφορίες σε βάθος σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδων σας συστήνουμε να διαβάσετε αυτό το άρθρο: https://www.aioweb.gr/proothisi-istoselidon/“.

Anchor Text, Ο Κορυφαίος Παράγοντας Του Seo - Digital Marketing

Να θυμάστε:

Να “περιβάλλετε” τους συνδέσμους σας με σχετικό περιεχόμενο για να αυξήσετε τη επίδρασή τους.

H Google είναι πλήρως ικανή να κατανοήσει τη συνάφεια ενός συνδέσμου χωρίς να χρειάζεται να την “μπουκώσετε” με εκατοντάδες anchor ακριβούς αντιστοίχισης.

Ποσοστά χρήσης anchor text

Τώρα που έχετε κατανοήσει το σύνολο των διαφορετικών anchor που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, θα δούμε τι ποσοστά anchor text θα κρατήσουν ασφαλή την ιστοσελίδα σας σε κάθε ενημέρωση του Google Penguin.

Να θυμάστε:

Τα παρακάτω ποσοστά είναι σχετικά, σε κάποιους θα δουλέψουν 100% σε κάποιους άλλους όχι.

Σε κάθε περίπτωση κάντε τις δικές σας μικρές δοκιμές για να βρείτε τον δικό σας συνδυασμό anchor text που λειτουργεί καλύτερα για την ιστοσελίδα σας.

Επώνυμα anchor (Branded Anchors) : 65%

Ένα είναι σίγουρο, η Google θέλει να δημιουργήσετε ένα εμπορικό σήμα γνωστό σε όλους, αλλά αυτό δεν γίνετε “εν μια νυκτί ” σε μια νύχτα δηλαδή, χρειάζεται χρόνο, χρόνο και φυσικά χρόνο για να γίνει.

Γυμνά anchor (Naked Anchors) : 20%

Όπως διαβάσατε παραπάνω, τα γυμνά anchor είναι ένας πολύ ασφαλής και φυσικός τρόπος να δημιουργήσετε συνδέσμους. Μην φοβάστε να τα χρησιμοποιήσετε, είναι ο ποιο φυσικός τρόπος συνδέσμων και συστήνετε ανεπιφύλακτα.

Γενικά anchor (Generic Anchors) : 5%

Τα γενικά anchor text διατηρούν το προφίλ συνδέσμων σας “φυσικό” και αποτελούν αναγκαιότητα. Προσπαθήστε να μην χρησιμοποιήσετε το “κάντε κλικ εδώ” για κάθε ένα από αυτά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σχεδόν οποιαδήποτε λέξη που δεν σχετίζεται με τη λέξη κλειδί σας και θα θεωρηθεί γενική.

Σημασιολογικά anchor (LSI Anchors), anchor μερικής αντιστοίχισης (Partial Match Anchors) : 5% – 9%

Λοιπόν, μετά τα branded, naked και generic anchor, σας μένει 9% περιθώριο για πλούσια σε λέξεις κλειδιά anchor text.

Η πλειοψηφία του τελευταίου 9% των anchor θα πρέπει να είναι παραλλαγές της κύριας λέξης κλειδιού σας.

Anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors) : 0,5% – 1%

Χρησιμοποιήστε τα exact match anchor ακριβούς αντιστοίχισης ως τελευταία επιλογή και όχι σαν πρώτη, να θυμάστε ότι όσο λιγότερο τα χρησιμοποιείτε τόσο ποιο ισχυρά μπορεί να γίνουν.

Επίσης, να θυμάστε ότι η αντιστοίχιση ενός ποσοστού μεγαλύτερου του 1% στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι μια πολύ, πολύ, πολύ επικίνδυνη και κακή ιδέα.

Ας εξηγήσουμε λίγο γιατί συμβαίνει αυτό,

Ας υποθέσουμε ότι παίρνουμε ποσοστό αντιστοίχισης 5% στα anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors) που μερικοί SEO γκουρού συστήνουν και ας κάνουμε λίγο μαθηματικά:

Ιστοσελίδα Α: 100 backlinks = 5 anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors).
Αυτό είναι λογικό και γενικά δεν θέτει σε κίνδυνο την ιστοσελίδα σας.

Ιστοσελίδα Β: 1.000 backlinks = 50 anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors).
Η πιθανότητα 50 διαφορετικών ιστοσελίδων να συνδέονται με την ιστοσελίδα σας με το ίδιο ακριβός anchor text είναι μάλλον απίθανο.

Ιστοσελίδα Γ: 10.000 backlinks = 500 anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors).
Προφανώς, αυτό δεν είναι λογικό και η ιστοσελίδα σας σίγουρα θα ποινικοποιηθεί από το Google Penguin.

Τώρα βλέπετε γιατί η αντιστοίχιση ενός ποσοστού σε anchor text ακριβούς αντιστοίχισης είναι κακή ιδέα.

Ένας πραγματικά καλός και αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσετε ένα “δυνατό” προφίλ συνδέσμων, είναι η κυκλική χρήση τους.

Κυκλική χρήση anchor text: Καλύτερο αποτέλεσμα με λιγότερα backlinks.

Η κυκλική χρήση anchor text λειτουργεί ως εξής:

Βήμα 1: Δημιουργήστε ένα anchor text ακριβούς αντιστοίχισης στην σελίδα σας.

Βήμα 2: Δημιουργήστε anchor text των άλλων παραλλαγών (Naked, Generic, Lsi, NoText, Long) στην σελίδα σας.

Βήμα 3: Ξανά δημιουργήστε anchor text των άλλων παραλλαγών (Naked, Generic, Lsi, NoText, Long) στην σελίδα σας.

Βήμα 4: Παρακολουθήστε τις βαθμολογίες σας και παρακολουθήστε την πρόοδο σας.

Βήμα 5: Επαναλάβετε από την αρχή.

Anchor Text, Ο Κορυφαίος Παράγοντας Του Seo - Anchor Text Rotation

Αν ακολουθήσετε την παραπάνω διαδικασία σωστά, και το περιεχόμενό σας είναι ισχυρό, τότε πιθανότατα δεν θα χρειαστείτε πολλά anchor text ακριβούς αντιστοίχισης.

Η κυκλική χρήση του anchor text έχει σκοπό να σας βοηθήσει να “εξαπλώσετε” ομαλά τα anchor text σας μακροπρόθεσμα και αυτό να φαίνεται ομαλό και φυσικό ως διαδικασία.

Η γνώμη σας μετράει.

Anchor text, ο κορυφαίος παράγοντας του SEO
4.8 (95.86%) 111 votes